Van plaats naar plaats

22 mei 2013 - Djakarta, Indonesië

Bram is inmiddels ruim een week op reis en ik heb het gevoel dat hij al weer enorm lang van huis is. Waarschijnlijk komt dit ook door zijn enthousiaste backpack gedrag (zo nu en dan ben ik het ook een beetje kwijt waar hij nu ook al weer heen gaat).

Op het moment van schrijven is hij nog in een hostel in Yogjakarta van waaruit hij de Borobudur heeft bezocht met nog een tempel (waarschijnlijk hebben jullie de foto's op facebook al gezien). Hij deed dit gezellig samen met een Amerikaan die hij in het hostel ontmoet had. De indonesische school kinderen vonden die lange blonde buitenlander wel erg interessant, iedereen is zo ongeveer met hem op de foto geweest :-)

Voor hij naar Yogjakarta vertrok was hij nog in Bandung en een kustplaatsje waar hij heeft gesurfd. Je weet wel op van die stoere golven en dan maar hopen dat je blijft staan! (gelukkig had hij in Frankrijk al een keer geoefend een paar jaar geleden)

Vandaag nog even met Bram geskyped en volgens mij vermaakt hij zich wel. Morgen staat het busje voor en dan vertrekt hij op een 11 uur lange trip richting een vulkaan. Daarvoor moet hij de dag daarop 's ochtends om 5 uur opstaan om de zon op te zien komen op de Mount Bromo (de bekendste vulkaan van Indonesië).

Hopelijk heeft hij dan een beetje een mooi uitzicht want het regent er op het ogenblik wel heel veel, meestal overigens 's avonds. Op het moment van skypen konden we de regen en het onweer duidelijk horen. Hij heeft dan ook al een paraplu aan zijn reisuitrusting toegevoegd.

1. Opa:
    24 mei 2013
    Slamat Grote Vriend,
    Tjonge jonge, wat is Opa jaloers op jou omdat jij al zo veel mooie dingen en plaatsen hebt gezien in het verre Indonesie, dingen en plaatsen waarvan ik in mijn jonge jaren alleen maar over heb gehoord en gelezen.
    Geniet maar zo veel mogelijk want je doet hier een schat aan ervaring mee op.
    Maar ook heel veel groetjes van
    Oma & Opa. (Grote Vrienden.)
  2. Bram:
    26 mei 2013
    Dag opa & oma ( grote vrienden!)

Ik heb inderdaad nog veel van het koloniale Indonesië gezien. Prachtig land! Wel enorm chaotisch, veel verkeer! Nadat ik ongeveer in 8/9 dagen heel Java ben over gereisd is het tijd om het wat rustiger aan te doen op het prachtige strand van bali. Foto's volgen snel!